التخطي إلى المحتوى الرئيسي

الواقع يضاجعنا


في مصر فقط  :

كل واحد شغال شغلانة بيمن على الناس بشغلته وكأنه لا يتقاضي اجراً عليه
ضابط الشرطة بيمن على الشعب انه بيحميهم من المجرمين.
ضابط الجيش بيمن على الشعب انه بيحميهم من الاعداء.
القاضي بيمن على الناس انه بيحكم بينهم.
الحاكم بيمن على الناس انه بيحكمهم.
موظف الحكومة بيمن علي الناس انه بيقدم لهم اى خدمة.
المضحك فى الامر ان كل دول اهاليهم دفعوا لهم رشاوي بالهبل واستغلوا واسطاتهم علشان يتعينوا فى وظائفهم عشان مجدهم ونجاحهم الشخصي مش علشان خاطر مصر وفى الاخر بيذلونا بشغلهم.





تعليقات